Το υδατοδρόμιο Σκοπέλου, η επέκταση βιομηχανίας στη Β΄ ΒΙΠΕ Βόλου είναι μερικά από τα θέματα της Μαγνησίας που θα συζητηθούν στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (6 μ.μ. στο Περιφερειακό Μέγαρο, αίθουσα Συνεδριάσεων Περιφερειακού Συμβουλίου).
Ειδικότερα θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων οι μελέτες του παραλιακού άξονα και ειδικότερα της σύνδεσης των Νομών Μαγνησίας και Λάρισας από Καμάρι Κεραμιδίου μέχρι Ρακοπόταμο, η Μελέτη Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Ζαγοράς, καθώς και οι αποχιονισμοί στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας που είναι προϋπολογισμού 1.500.000 ευρώ.
Η μελέτη για το υδατοδρόμιο της Σκοπέλου
Στη σημερινή συνεδρίαση θα τεθεί προς έγκριση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη δημιουργία υδατροδρομίου στη Σκόπελο. Η εισήγηση είναι θετική και στη ΜΠΕ. Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή, οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν προκατασκευασμένο, μετακινούμενο οικίσκο, επιφάνειας 50,0 τ.μ. περίπου (ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες και συνθήκες), με χώρους για την έκδοση και έλεγχο των εισιτηρίων, την αναμονή των επιβατών και τη φύλαξη των αποσκευών τους, καθώς και χώρους υγιεινής.
Στις πλωτές εγκαταστάσεις περιλαμβάνεται πλωτή προβλήτα σχήματος Γ, με δυνατότητα για ταυτόχρονη πρόσδεση έως δύο υδροπλάνων, διαστάσεων εκάστου κλάδου 2,5 x 20 m περίπου, η οποία φέρει πλωτήρες (για να είναι ελαφρώς ανυψωμένη από τη στάθμη της θάλασσας). Η προβλήτα αυτή θα συνδυάζεται με γέφυρα (ράμπα) για τη γεφύρωση του υψομετρικού χάσματος της επιφάνειας του νερού με την επιφάνεια της προβλήτας του λιμένα της Σκοπέλου.
Ακόμη, όσον αφορά την υδάτινη επιφάνεια, έχουν καθορισθεί /οριοθετηθεί οι εξής περιοχές: α) περιοχή ελιγμών, β) περιοχή ελλιμενισμού και ενδεχομένως τεχνικής υποστήριξης των υδροπλάνων και εξυπηρέτησης επιβατών και γ) περιοχή κίνησης υδατοδρομίου. Τα υδροπλάνα που θ’ αναλάβουν το πτητικό έργο μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες και ν’ αναπτύσσουν ταχύτητα από 80 έως 160 κόμβους (250 χιλιόμετρα) την ώρα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι εξετάστηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις ως προς τη χωροθέτηση του υδατοδρομίου, τόσο σε άλλη θέση της χερσαίας ζώνης, όσο και σε άλλη θέση του νησιού, οι οποίες όμως απερρίφθησαν, διότι είτε δεν ήταν λειτουργικές (μικρότερη αυτονομία για τις εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου, εμπλοκή με άλλες λιμενικές δραστηριότητες, αυξημένη όχληση κ.λπ.), είτε διότι ήταν ασύμφορες και οικονομικά και λειτουργικά (έλλειψη κατάλληλων λιμενικών υποδομών, εμπλοκή με περισσότερο φυσικές, προστατευόμενες περιοχές του δικτύου NATURA 2000, αυξημένα λειτουργικά κόστη κ.λπ.).
Η δημιουργία υδατοδρομίου εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένα (Χ.Ζ.Λ.) Σκοπέλου», στο Δήμο Σκοπέλου, δεν αναμένεται να επιφέρει καμία επίπτωση στα κλιματολογικά και βιοκλιματικά χαρακτηριστικά της περιοχής μελέτης και της ευρύτερης περιοχής. Επίσης, από τη λειτουργία του έργου δεν αναμένεται η πρόκληση αλλοιώσεων στη μορφολογία της περιοχής μελέτης. Η προτεινόμενη συμπλήρωση των λιμενικών εγκαταστάσεων της Σκοπέλου με την προσθήκη υδατοδρομίου αποτελεί έργο πολύ μικρής κλίμακας
Ειδικότερα θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων οι μελέτες του παραλιακού άξονα και ειδικότερα της σύνδεσης των Νομών Μαγνησίας και Λάρισας από Καμάρι Κεραμιδίου μέχρι Ρακοπόταμο, η Μελέτη Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Ζαγοράς, καθώς και οι αποχιονισμοί στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας που είναι προϋπολογισμού 1.500.000 ευρώ.
Η μελέτη για το υδατοδρόμιο της Σκοπέλου
Στη σημερινή συνεδρίαση θα τεθεί προς έγκριση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη δημιουργία υδατροδρομίου στη Σκόπελο. Η εισήγηση είναι θετική και στη ΜΠΕ. Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή, οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν προκατασκευασμένο, μετακινούμενο οικίσκο, επιφάνειας 50,0 τ.μ. περίπου (ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες και συνθήκες), με χώρους για την έκδοση και έλεγχο των εισιτηρίων, την αναμονή των επιβατών και τη φύλαξη των αποσκευών τους, καθώς και χώρους υγιεινής.
Στις πλωτές εγκαταστάσεις περιλαμβάνεται πλωτή προβλήτα σχήματος Γ, με δυνατότητα για ταυτόχρονη πρόσδεση έως δύο υδροπλάνων, διαστάσεων εκάστου κλάδου 2,5 x 20 m περίπου, η οποία φέρει πλωτήρες (για να είναι ελαφρώς ανυψωμένη από τη στάθμη της θάλασσας). Η προβλήτα αυτή θα συνδυάζεται με γέφυρα (ράμπα) για τη γεφύρωση του υψομετρικού χάσματος της επιφάνειας του νερού με την επιφάνεια της προβλήτας του λιμένα της Σκοπέλου.
Ακόμη, όσον αφορά την υδάτινη επιφάνεια, έχουν καθορισθεί /οριοθετηθεί οι εξής περιοχές: α) περιοχή ελιγμών, β) περιοχή ελλιμενισμού και ενδεχομένως τεχνικής υποστήριξης των υδροπλάνων και εξυπηρέτησης επιβατών και γ) περιοχή κίνησης υδατοδρομίου. Τα υδροπλάνα που θ’ αναλάβουν το πτητικό έργο μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες και ν’ αναπτύσσουν ταχύτητα από 80 έως 160 κόμβους (250 χιλιόμετρα) την ώρα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι εξετάστηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις ως προς τη χωροθέτηση του υδατοδρομίου, τόσο σε άλλη θέση της χερσαίας ζώνης, όσο και σε άλλη θέση του νησιού, οι οποίες όμως απερρίφθησαν, διότι είτε δεν ήταν λειτουργικές (μικρότερη αυτονομία για τις εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου, εμπλοκή με άλλες λιμενικές δραστηριότητες, αυξημένη όχληση κ.λπ.), είτε διότι ήταν ασύμφορες και οικονομικά και λειτουργικά (έλλειψη κατάλληλων λιμενικών υποδομών, εμπλοκή με περισσότερο φυσικές, προστατευόμενες περιοχές του δικτύου NATURA 2000, αυξημένα λειτουργικά κόστη κ.λπ.).
Η δημιουργία υδατοδρομίου εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένα (Χ.Ζ.Λ.) Σκοπέλου», στο Δήμο Σκοπέλου, δεν αναμένεται να επιφέρει καμία επίπτωση στα κλιματολογικά και βιοκλιματικά χαρακτηριστικά της περιοχής μελέτης και της ευρύτερης περιοχής. Επίσης, από τη λειτουργία του έργου δεν αναμένεται η πρόκληση αλλοιώσεων στη μορφολογία της περιοχής μελέτης. Η προτεινόμενη συμπλήρωση των λιμενικών εγκαταστάσεων της Σκοπέλου με την προσθήκη υδατοδρομίου αποτελεί έργο πολύ μικρής κλίμακας
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου