Έρευνα για τις δυσκολίες των ελληνικών πόλεων στην ανάδειξη της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς που είναι φιλικό προς το περιβάλλον ανακοινώθηκε στο 3ο διεθνές συνέδριο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα που διεξάγεται στο ξενοδοχείο Valis και διοργανώνεται από το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ειδικότερα του Εργαστηρίου Μεταφορών.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τρεις φοιτήτριες του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Θεσσαλονίκης και κατέδειξε πως ελάχιστες είναι οι ελληνικές πόλεις που έχουν ενθαρρύνει με υποδομές του την αξιοποίηση του ποδηλάτου. Μάλιστα η Καρδίτσα είναι η πόλη που έχει τη μεγαλύτερη δράση σε αυτό το θέμα, ενώ δυστυχώς ο Βόλος υπολείπεται παρά τους ποδηλατόδρομους που κατασκεύασε πριν μερικά χρόνια.
Η πεμπτοετής φοιτήτρια και Βολιώτισσα στην καταγωγή Μαριλή Μητρίτσα τόνισε πως «καταγράψαμε την ιστορική εξέλιξη του ποδηλάτου και αναλύσαμε την ένταξή του στον σύγχρονο τρόπο ζωής των κατοίκων ως μέσο μεταφοράς υπογραμμίζοντας και τη συμβολή του στην ποιότητα ζωής των χρηστών του. Επίσης παρουσιάσαμε παραδείγματα πόλεων που έχουν δημιουργήσει υποδομές στη χρήση του ποδηλάτου αναφέροντας από την Ελλάδα την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από το εξωτερικό τη Λισσαβόνα, την Κοπεγχάγη και την Ολλανδία».
Ερωτηθείσα για τον Βόλο, απάντησε πως δεν έχει ανεπτυγμένη την παιδεία για τη χρήση του ποδηλάτου και θα έπρεπε να γίνουν πολύ περισσότερα πράγματα.
Η φοιτήτρια Μαρία Σιφναίου ανέφερε πως στην Ελλάδα δεν είναι ανεπτυγμένη η χρήση του ποδηλάτου, γιατί ο Έλληνας δεν έχει στη φιλοσοφία του τη χρήση του συγκεκριμένου μέσου, ωστόσο μπορούν να γίνουν προσπάθειες για να αλλάξει αυτός ο τρόπος σκέψης, αφού τα οφέλη προς το περιβάλλον και τη σωματική υγεία του ίδιου του χρήστη είναι πολλά.
Από την πλευρά της η φοιτήτρια Ελένη Ελινάκη σημείωσε πως «η Καρδίτσα από τις τρεις πόλεις που μελετήσαμε, έχει πραγματοποιήσει τα σημαντικότερα βήματα στη χρήση του ποδηλάτου, αλλά δυστυχώς οι ελληνικές πόλεις χωλαίνουν ως προς αυτό το θέμα.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου