Ήτανε γύρω στα 1950 όταν ο Βολιώτης βιομήχανος και συλλέκτης Απ. Παπαγεωργίου κάλεσε τον Γουναρόπουλο στον Βόλο και του ανέθεσε την αγιογράφηση της Αγίας Τριάδας, στην περιοχή του Αναύρου.
Ο Γιώργος Γουναρόπουλος, που γεννήθηκε στη Σωζόπολη της Μαύρης Θάλασσας και σπούδασε στο Παρίσι, όπου και καταξιώθηκε ως ένας από τους κορυφαίους ζωγράφους της δεκαετίας του ’30, έρχεται στον Βόλο και φιλοξενείται στο σπίτι του Παπαγεωργίου, απέναντι από το εκκλησάκι της Αγίας Τριάδας.
Ξεκινάει πάραυτα το έργο της αγιογράφησης με έναν πρωτότυπο εικαστικό τρόπο που ξενίζει πολλούς θρησκευάμενους, ωστόσο αποδίδει τις μορφές και τις διαπλάσεις των αγίων με αξεπέραστη τεχνική και ζωντανή παραστατικότητα, μακριά από την ασάλευτη εικονιστική τυπολογία της αγιογραφικής τέχνης. Επιμελείται και τις εικόνες του τέμπλου, αλλά και κάθε γωνιά του μικρού ναϋδρίου.
Εδώ και μερικά χρόνια έχουν, κατά ανεξήγητο τρόπο, απομειωθεί τόσο οι εικόνες από το τέμπλο, όσο και οι επιτείχιες αγιογραφήσεις του με επέμβαση κάποιων γνωστών αγνώστων της τοπικής πολιτικής ή εκκλησιαστικής εξουσίας.
Ωστόσο παραμένουν τμήματα της αγιογράφησής του και δεν είναι λίγοι αυτοί που έρχονται στον Βόλο, για να θαυμάσουν την πρωτότυπη τεχνοτροπία του Γουναρόπουλου και τη μοναδική, για τα ελληνικά δεδομένα, παραστατική μαγεία των εικόνων και των αγιογραφιών του.
Όμως το ερώτημα παραμένει: Tι απέγιναν τα υπόλοιπα σώματα των αγιογραφιών του;
Κείμενο – φωτό: Κυριάκος Παπαγεωργίου
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου