ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Ερώτηση για τα έργα στο λιμάνι του Βόλου από βουλευτές του ΚΚΕ

Ερώτηση για τα έργα στο λιμάνι του Βόλου από βουλευτές του ΚΚΕ

Ενημέρωση για τα μέτρα που προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση, προκειμένου να γίνουν τα αναγκαία έργα στο λιμάνι του Βόλου για την προστασία της υγείας των κατοίκων της πόλης και ιδιαίτερα της συνοικίας Παλαιού Λιμεναρχείου, ζητούν με ερώτησή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ Κώστας Στεργίου και Γιώργος Λαμπρούλης.

Η ερώτηση απευθύνεται προς τους υπουργούς Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Εσωτερικών και Οικονομικών. Οι δυο βουλευτές επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι αναγκαία, αλλά όχι και μοναδική, προϋπόθεση για την υλοποίηση των έργων είναι να σταματήσει κάθε διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.

Ολόκληρη η ερώτηση:

Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα από τα περιφερειακά λιμάνια που έχουν παραχωρηθεί στον ΤΑΙΠΕΔ με στόχο την ιδιωτικοποίησή τους. Και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που συνεχίζει κατά γράμμα την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων και της Ε.Ε.,σχεδιάζουν την εκχώρηση των λιμενικών υποδομών είτε με την ενιαία παραχώρηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε κάθε λιμάνι είτε σε επιμέρους τμήματα.

Ύστερα από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στην κοινοπραξία «FRAPORT-SLENTEL», ανάμεσα στις άλλες ιδιωτικο¬ποιήσεις δημόσιων υποδομών σε μονοπώλια για την ανάκαμψη της κερδοφορίας τους, σειρά για το ΤΑΙΠΕΔ παίρνουν και τα 10 περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Λαυρίου, Καβάλας, Πατρών, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου και Βόλου.

Το Δ.Σ. του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησης των υποδομών του λιμανιού, έχει σχεδιάσει ένα πρόγραμμα για την «ανάπτυξη» του λιμανιού του Βόλου, σύμφωνα με το οποίο οι λιμενικές εγκαταστάσεις παραχωρούνται σε ιδιώτες. Ήδη η διοίκηση του Ο.Λ.Β. Α.Ε., με αφορμή και στόχο τη λειτουργία απεργοσπαστικού μηχανισμού κατά το διάστημα των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, το καλοκαίρι του 2016, σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, είχε ανακοινώσει «με ιδιαίτερη χαρά» τη συνεργασία της με την ναυτιλιακή εταιρίας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων SBC με σκοπό και στόχο το λιμάνι του Βόλου να εξυπηρετεί μόνιμα την εν λόγω εταιρία, διαβεβαιώνοντας ότι «Στα πλαίσια της διαμόρφωσης ενός νέου περιβάλλοντος στον τομέα των λιμενικών υπηρεσιών, η Ο.Λ.Β. Α.Ε. είναι βέβαιη ότι η συνεργασία με τη συγκεκριμένη εταιρία θα λειτουργήσει επ’ αμοιβαία ωφέλεια και θα έχει διάρκεια». Στο νέο πρόγραμμα «αξιοποίησης του λιμανιού», παράλληλα με τη γενικευμένη ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών (φύλαξη, εκφόρτωση, διαχείριση αποβλήτων, συντήρηση, κ.ά.) προωθεί, ανάμεσα σε άλλα, την παραχώρηση του νέου επιβατικού σταθμού (τέρμιναλ) σε ιδιωτική εταιρεία ιατρικών υπηρεσιών(;), την παραχώρηση του σιλό του λιμανιού σε ελληνοϊταλική εταιρεία και τη λειτουργία μαρίνας με ΣΔΙΤ. Ταυτόχρονα προτείνει την εκτέλεση μικροεπισκευών και συντηρήσεων σε πλοία, που το κανονιστικό πλαίσιο 2009 – 2011 δεν το επιτρέπει με στόχο την «αύξηση της απασχόλησης… για να μην πηγαίνουν τα πλοία για επισκευές στην Τουρκία ή την Κροατία».

Ο προγραμματισμός και τα σχέδια του ΟΛΒ, μπροστά στην παραχώρηση σε ιδιώτες και σε εταιρείες, για την αύξηση των κερδών τους, που είναι σύμφωνα με την πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε., μετατρέπουν το λιμάνι του Βόλου σε περιβαλλοντική «βόμβα» για το πολεοδομικό συγκρότημα, αφού προτεραιότητα αποτελούν οι επιχειρηματικές επενδύσεις και όχι τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος και της υγείας των εργαζομένων, των κατοίκων της πόλης και ιδιαίτερα αυτών των περιοχών που γειτνιάζουν με το λιμάνι, της συνοικίας του Παλαιού Λιμεναρχείου και των Παλαιών.

Εδώ και χρόνια οι κάτοικοι αυτών των περιοχών, με τη στήριξη πολλών μαζικών φορέων της πόλης έχουν προτείνει μια σειρά μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας. Ύστερα από χρόνιες κινητοποιήσεις, παίρνοντας υπόψη και τις σχετικές επιστημονικές μελέτες, που αποδεικνύουν την τραγική επιβάρυνση στο περιβάλλον και στην δημόσια υγεία από τη εκφόρτωση χύδην φορτίων (κυρίως σκραπ και δημητριακών στο προβλήτα 1 του λιμανιού), εκδόθηκε ΚΥΑ 199737/31.5.2011, που έθετε τους αναγκαίους περιβαλλοντικούς όρους. Επίσης αποφασίστηκε με την ΥΑ 419/ 26-11-2013 η μεταφορά της εμπορικής δραστηριότητα χύδην φορτίων στον προβλήτα 3 του λιμανιού για την προστασία των κατοίκων, στα πλαίσια ενός γενικότερου σχεδίου οργάνωσης του λιμανιού του Βόλου.

Αντ’ αυτών, ο ΟΛΒ και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, συνεχίζουν να μην εφαρμόζουν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Για ακόμη μια φορά η διοίκηση του ΟΛΒ ζητά από την κυβέρνηση νέα τροποποίηση της ΑΕΠΟ 199737/31.5.2011. Αρχικά προέβλεπε, μέσα σε ένα χρόνο, τη εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων και την κατασκευή των κατάλληλων έργων για τη μεταφορά των χύδην φορτίων στην προβλήτα 3 του λιμανιού. Ήδη από το 2012 είχαμε την πρώτη τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων 29 και 38 της ΑΕΠΟ του 2011, που προέβλεπε παράταση τριών ετών για τη μεταφορά του συστήματος διαβροχής του σκραπ και επεξεργασίας των απόνερων στον προβλήτα 3 και παράταση 2 ετών για τα σχετικά μέτρα εκφόρτωσης δημητριακών. Το 2013 εκδόθηκε δεύτερη τροποποίηση που προέβλεπε για την εφαρμογή των ίδιων όρωναπό την «έκδοση της παρούσας», επιπλέον παράταση 5 και 6 ετώναντίστοιχα

Ο ΟΛΒ επανέρχεται σήμερα με πρόταση «την κατάργηση των χρονικών ορίων που θέτει η ΚΥΑ με τους συγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους … καθώς η μη υλοποίηση των συγκεκριμένων μερών οφείλεται στην έλλειψη σχετικής χρηματοδότησης». Ταυτόχρονα, υλοποιώντας την πολιτική της κυβέρνησης, έχει επιδοθεί σε διαρκή αναζήτηση «επενδυτών», «πουλώντας» χωρίς ενδοιασμούς τις υποδομές του λιμανιού, αδιαφορώντας για την υγεία των κατοίκων και καταργώντας τον προτεινόμενο σχεδιασμό από τους φορείς της πόλης και τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Οι παραπάνω εξελίξεις αναδεικνύουν την πρόταση του ΚΚΕ και για το λιμάνι του Βόλου. Τα λιμάνια και συνολικά οι υποδομές της χώρας, μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, με μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, μόνο όταν η αξιοποίησή τους δεν γίνεται για τις ανάγκες της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, αλλά όταν υποταχθούν σε ένα επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό με κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών. Αυτό προϋποθέτει τα μέσα παραγωγής να γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία, η οποία θα πραγματοποιηθεί μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κυβέρνηση:
Τι μέτρα θα πάρει για να χρηματοδοτηθούν άμεσα τα αναγκαία έργα στο λιμάνι του Βόλου για την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας και κυρίως της πολύπαθης συνοικίας του Παλαιού Λιμεναρχείου Βόλου αναγκαία, αλλά όχι και μοναδική, προϋπόθεση για τα οποία είναι να σταματήσει κάθε διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ news Θεσσαλία

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video