H Chak Motors είναι μία εταιρεία βελτίωσης μοτοσυκλετών με έδρα την Αγία Πετρούπολη. Ιδιοκτήτης της είναι ο Igor Chak, ένας αμερικανός σχεδιαστής γεννημένος στη Ρωσία.
Η εταιρεία του ειδικεύεται στον επεμβατικό σχεδιασμό και τη μετασκευή μοτοσυκλετών. Η δουλειά γίνεται όλη στο χέρι. Η μοτοσυκλέτα που παρουσιάζουμε, η Molot, ξεκίνησε τη ζωή της σαν μια Honda CBR 1000RR ABS του 2013.
Στη Chak Motors γυμνώθηκε τελείως ώσπου έμειναν μόνον το πλαίσιο, ο κινητήρας και οι τροχοί. Έπειτα ντύθηκε πάλι με ένα άγριο, επιθετικό, αεροδυναμικό (;!) «κέλυφος» που ταιριάζει περισσότερο σε στρατιωτικό όχημα stealth, παρά σε μιαν ευκίνητη δίτροχη βολίδα.
Οι σημαντικότερες αλλαγές όμως είναι αυτές που δεν φαίνονται. Και χαρακτηρίζουν την Molot σαν μία από τις πιο προηγμένες τεχνολογικά μοτοσυκλέτες.
Βλέπετε, η Molot μπορεί να φρενάρει μόνη της, ανεξάρτητα από τη θέληση του αναβάτη. Χρησιμοποιώντας ραντάρ εγγύτητας μπορεί να αποφασίσει ότι κάποιο από τα άλλα οχήματα στον δρόμο είναι πολύ κοντά ή το πλησιάζεις πολύ γρήγορα, οπότε η CPU του συστήματος ενεργοποιεί τα φρένα.
Κάτι παρόμοιο υπάρχει ήδη στα (ακριβά) αυτοκίνητα και η εφαρμογή του στην Molot έχει βαπτιστεί PEBS ή Predictive Emergency Braking System (προνοητικό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης).
Λέει λοιπόν η Chak Motors πως, αν συμβεί να πλησιάσεις υπερβολικά ένα προπορευόμενο όχημα που φρενάρει, τότε το σύστημα PEBS αρχικά θα σε ειδοποιήσει με μια αναλάμπουσα λυχνία.
Αν «δεν συνετιστείς», τότε αρχίζει να δονείται όλο το τιμόνι, όπως περίπου τα κινητά τηλέφωνα. Όταν και τότε δεν αντιδράσεις όπως θα ήθελε, το σύστημα περνά στο τρίτο επίπεδο λειτουργίας, οπότε εκτός της ειδοποίησης αρχίζει και να παρεμβαίνει: οι δονήσεις του τιμονιού εντείνονται και παράλληλα αρχίζουν να ενεργοποιούνται τα φρένα.
Αν είσαι λιπόθυμος (;) ή εξακολουθείς να το αγνοείς, το PEBS αναλαμβάνει τον έλεγχο των φρένων σου και χρησιμοποιεί «όση πίεση απαιτείται για να αποφύγει τη σύγκρουση», λέει η Chak Motors.
Βέβαια εδώ να διευκρινίσουμε ότι η αποφυγή μιας σύγκρουσης με μοτοσυκλέτα είναι πιο πολύπλοκη διαδικασία απ' ό,τι με ένα αυτοκίνητο, καθώς στους απαραίτητους χειρισμούς (αν γίνουν σωστά...) και αλλαγές κατεύθυνσης προστίθεται και η απαίτηση για ισορροπία.
«Με δεδομένο ότι η Molot διαθέτει ABS, δεν θα χάσεις τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας σου», διαβεβαιώνει το κείμενο στην ιστοσελίδα της εταιρείας.
Το PEBS είναι εξοπλισμένο και με ένα γυροσκόπιο, το οποίο διακρίνει ανώμαλους κραδασμούς ή κινήσεις της μοτοσυκλέτας. Στην περίπτωση που αυτή λοιπόν βρεθεί σε ανεξέλεγκτη κατάσταση, το σύστημα απενεργοποιεί το γκάζι. Πρόκειται πάντως για μία δυνατότητα που ενεργοποείται κατά βούληση του αναβάτη.
Είναι η Molot η πλέον ασφαλής μοτοσυκλέτα του κόσμου, όπως διατείνεται η Chak Motors; Αμφιβάλλουμε. Περισσότερο ανατριχίλα προκαλεί παρά αίσθημα ασφάλειας. Κι αυτό γιατί κατά τη χρήση των φρένων η μοτοσυκλέτα αποσταθεροποιείται, όπως και κατά το κλείσιμο του γκαζιού.
Ωστόσο ανοίγει και στα δίτροχα ένα δρόμο που στα αυτοκίνητα έχει καθιερωθεί και γίνει αποδεκτός, εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία. Είναι η χρήση προνοητικών συστημάτων που συμβάλλουν στον έλεγχο της μοτοσυκλέτας. Και αυτό δεν είναι καθόλου άσχημο.
Ειδικά όταν ο στόχος είναι η μείωση του χρόνου αντίδρασης του οδηγού που με ταχύτητα 60 χ.α.ω μεταφράζεται σε μια απόσταση 25-35 μέτρων χωρίς την παραμικρή αλλαγή στην κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας.
Δείτε στο φωτο-βίντεο τη Molot που πλέον τίποτε επάνω της δεν θυμίζει την CBR 1000RR...
Η εταιρεία του ειδικεύεται στον επεμβατικό σχεδιασμό και τη μετασκευή μοτοσυκλετών. Η δουλειά γίνεται όλη στο χέρι. Η μοτοσυκλέτα που παρουσιάζουμε, η Molot, ξεκίνησε τη ζωή της σαν μια Honda CBR 1000RR ABS του 2013.
Στη Chak Motors γυμνώθηκε τελείως ώσπου έμειναν μόνον το πλαίσιο, ο κινητήρας και οι τροχοί. Έπειτα ντύθηκε πάλι με ένα άγριο, επιθετικό, αεροδυναμικό (;!) «κέλυφος» που ταιριάζει περισσότερο σε στρατιωτικό όχημα stealth, παρά σε μιαν ευκίνητη δίτροχη βολίδα.
Οι σημαντικότερες αλλαγές όμως είναι αυτές που δεν φαίνονται. Και χαρακτηρίζουν την Molot σαν μία από τις πιο προηγμένες τεχνολογικά μοτοσυκλέτες.
Βλέπετε, η Molot μπορεί να φρενάρει μόνη της, ανεξάρτητα από τη θέληση του αναβάτη. Χρησιμοποιώντας ραντάρ εγγύτητας μπορεί να αποφασίσει ότι κάποιο από τα άλλα οχήματα στον δρόμο είναι πολύ κοντά ή το πλησιάζεις πολύ γρήγορα, οπότε η CPU του συστήματος ενεργοποιεί τα φρένα.
Κάτι παρόμοιο υπάρχει ήδη στα (ακριβά) αυτοκίνητα και η εφαρμογή του στην Molot έχει βαπτιστεί PEBS ή Predictive Emergency Braking System (προνοητικό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης).
Λέει λοιπόν η Chak Motors πως, αν συμβεί να πλησιάσεις υπερβολικά ένα προπορευόμενο όχημα που φρενάρει, τότε το σύστημα PEBS αρχικά θα σε ειδοποιήσει με μια αναλάμπουσα λυχνία.
Αν «δεν συνετιστείς», τότε αρχίζει να δονείται όλο το τιμόνι, όπως περίπου τα κινητά τηλέφωνα. Όταν και τότε δεν αντιδράσεις όπως θα ήθελε, το σύστημα περνά στο τρίτο επίπεδο λειτουργίας, οπότε εκτός της ειδοποίησης αρχίζει και να παρεμβαίνει: οι δονήσεις του τιμονιού εντείνονται και παράλληλα αρχίζουν να ενεργοποιούνται τα φρένα.
Αν είσαι λιπόθυμος (;) ή εξακολουθείς να το αγνοείς, το PEBS αναλαμβάνει τον έλεγχο των φρένων σου και χρησιμοποιεί «όση πίεση απαιτείται για να αποφύγει τη σύγκρουση», λέει η Chak Motors.
Βέβαια εδώ να διευκρινίσουμε ότι η αποφυγή μιας σύγκρουσης με μοτοσυκλέτα είναι πιο πολύπλοκη διαδικασία απ' ό,τι με ένα αυτοκίνητο, καθώς στους απαραίτητους χειρισμούς (αν γίνουν σωστά...) και αλλαγές κατεύθυνσης προστίθεται και η απαίτηση για ισορροπία.
«Με δεδομένο ότι η Molot διαθέτει ABS, δεν θα χάσεις τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας σου», διαβεβαιώνει το κείμενο στην ιστοσελίδα της εταιρείας.
Το PEBS είναι εξοπλισμένο και με ένα γυροσκόπιο, το οποίο διακρίνει ανώμαλους κραδασμούς ή κινήσεις της μοτοσυκλέτας. Στην περίπτωση που αυτή λοιπόν βρεθεί σε ανεξέλεγκτη κατάσταση, το σύστημα απενεργοποιεί το γκάζι. Πρόκειται πάντως για μία δυνατότητα που ενεργοποείται κατά βούληση του αναβάτη.
Είναι η Molot η πλέον ασφαλής μοτοσυκλέτα του κόσμου, όπως διατείνεται η Chak Motors; Αμφιβάλλουμε. Περισσότερο ανατριχίλα προκαλεί παρά αίσθημα ασφάλειας. Κι αυτό γιατί κατά τη χρήση των φρένων η μοτοσυκλέτα αποσταθεροποιείται, όπως και κατά το κλείσιμο του γκαζιού.
Ωστόσο ανοίγει και στα δίτροχα ένα δρόμο που στα αυτοκίνητα έχει καθιερωθεί και γίνει αποδεκτός, εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία. Είναι η χρήση προνοητικών συστημάτων που συμβάλλουν στον έλεγχο της μοτοσυκλέτας. Και αυτό δεν είναι καθόλου άσχημο.
Ειδικά όταν ο στόχος είναι η μείωση του χρόνου αντίδρασης του οδηγού που με ταχύτητα 60 χ.α.ω μεταφράζεται σε μια απόσταση 25-35 μέτρων χωρίς την παραμικρή αλλαγή στην κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας.
Δείτε στο φωτο-βίντεο τη Molot που πλέον τίποτε επάνω της δεν θυμίζει την CBR 1000RR...
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου