Συνάντηση με τη Διοίκηση του Νομαρχιακού Τμήματος Καρδίτσας της ΑΔΕΔΥ είχε τη Δευτέρα 7/11 ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας του Δήμου Καρδίτσας κ. Σωτ. Αντωνίου.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο πρωτοβουλίας του δευτεροβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου των δημοσίων υπαλλήλων για την ανάδειξη θεμάτων που αφορούν την ασφάλεια των εργαζομένων στους Δήμους και ειδικά στον τομέα της καθαριότητας, με τα στοιχεία εργατικών δυστυχημάτων ή ατυχημάτων πανελλαδικά την τελευταία διετία να είναι, όπως χαρακτηριστικά επισημάνθηκε, σοκαριστικά:
Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι και τις 19/9 του 2016 συνολικά 20 εργαζόμενοι σκοτώθηκαν εν ώρα υπηρεσίας και 7 τραυματίστηκαν σοβαρά, κάτι που σύμφωνα και με την ΠΟΕ ΟΤΑ οφείλεται στην έλλειψη πόρων για την συντήρηση οχημάτων, στην έλλειψη μόνιμου προσωπικού (από τους 27 που σκοτώθηκαν οι 9 ήταν συμβασιούχοι 5μηνης ή 8μηνης απασχόλησης) και στην επιβολή υπερεργασίας.
Κατά τη συζήτηση των θεμάτων διαπιστώθηκε πλήρης ταύτιση απόψεων μεταξύ του κ. Αντιδημάρχου και των μελών του ΝΤ της ΑΔΕΔΥ, όσον αφορά τα θέματα της ασφάλειας των εργαζομένων που, όπως υπογράμμισε ο κ. Αντωνίου, αποτελούν προτεραιότητα για τη Δημοτική Αρχή.
Ο Δήμος μεριμνά για τη λήψη των προβλεπόμενων μέτρων ασφαλείας, διαθέτοντας Τεχνικό Ασφαλείας, καθώς και όλα τα μέσα ατομικής ασφάλειας στους εργαζομένους, δίνοντας έμφαση στον έλεγχο και την τακτική συντήρηση των οχημάτων και κινούμενος προς κάθε κατεύθυνση για τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Ο κ. Αντωνίου εξέφρασε την αισιοδοξία του οτι με την ολοκλήρωση της σύνταξης και έγκρισής των Τοπικών Σχεδίων Διαχείρισης Απορριμμάτων θα δοθεί η δυνατότητα στο Δήμο να προμηθευθεί νέα οχήματα.
Κοινή ήταν επίσης η διαπίστωση οτι υπάρχει ανάγκη μόνιμου προσωπικού στον Τομέα της Καθαριότητας, καθώς την τελευταία 5ετία λόγω συνταξιοδοτήσεων, έχει αποχωρήσει από την υπηρεσία ένας πολύ μεγάλος αριθμός εργαζομένων και η πρόσληψη συμβασιούχων, όπως τόνισε ο κ. Αντωνίου, είναι η μόνη δυνατότητα του Δήμου και της Τ.Α. να καλύπτει τα κενά και να διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων (ωράριο εργασίας, άδειες, ρεπό κ.λ.π.).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου