Στις αρχές του περασμένου Απρίλη ο Βόλος προστέθηκε στον κατάλογο των πόλεων που φιλοξένησαν από το 1998 μέχρι σήμερα, τη διεθνή κοινότητα Μathematics Education and Society. Πριν από 19 χρόνια στο Νότιγχαμ της Αγγλίας φιλοξενήθηκε το πρώτο συνέδριο του Μ.E.S., το οποίο στο πέρασμα των ετών «ταξίδεψε» σε άλλες τρεις ηπείρους. Το 2005 το συνέδριό της πραγματοποιήθηκε στο Κουίνσλαντ της Αυστραλίας, το 2013 στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής και πριν από δύο χρόνια στο Πόρτλαντ των ΗΠΑ, ενώ το επόμενο ραντεβού προγραμματίστηκε για το 2019 στο Χαϊντεραμπάντ της Ινδίας, που πήρε τη σκυτάλη από τον Βόλο.
Στο 9ο Διεθνές Συνέδριο του M.E.S., που έγινε υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και της διεθνούς κοινότητας «Mathematics Education and Society», συμμετείχαν ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτές εκπαιδευτικών και μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες από πανεπιστημιακά ιδρύματα 30 διαφορετικών χωρών, καθώς και από όλα τα κύρια πανεπιστήμια της χώρας μας όπου διδάσκονται θέματα μαθηματικής παιδείας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Το φετινό συνέδριο αφορούσε στη «Μαθηματική Εκπαίδευση και Zωή στην Εποχή της Κρίσης».
Η μαθηματικός κ. Άννα Χρονάκη, η οποία εργάζεται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από το 2001, με αφορμή την οργάνωση του συνεδρίου Μathematics Education and Society στον Βόλο, μίλησε για τη σημασία που είχε για τη χώρα μας η φιλοξενία για πρώτη φορά μιας κοινότητας ερευνητών που ασχολούνται για χρόνια με την κοινωνική μελέτη ποικίλων πτυχών της μαθηματικής εκπαίδευσης.
Η κ. Χρονάκη, έχοντας να επιδείξει σημαντικό έργο στο διεθνές ερευνητικό πεδίο της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, θέτει το ερώτημα: Είναι δύσκολα, απρόσητα και αφηρημένα τα μαθηματικά ή γίνονται έτσι στο πλαίσιο συγκεκριμένων εκπαιδευτικών πρακτικών και πολιτικών;
«Η διεθνής κοινότητα στοχεύει στη συζήτηση των κοινωνικών, πολιτισμικών και πολιτικών διαστάσεων της μαθηματικής εκπαίδευσης και της σημασίας της στη σημερινή κοινωνία. Ένα από τα κρισιμότερα θέματα αφορά στα ίδια τα μαθηματικά ως επιστημολογικό, οντολογικό και πολιτικό ζήτημα. Οι θεματικές που παρουσιάστηκαν αφορούσαν στην ανάλυση της ισχύος μαθηματικών λόγων σε επίκαιρες ταινίες ή κείμενα που μιλούν για την οικονομική κρίση, τη βιοπολιτική διάσταση της μαθηματικής εκπαίδευσης, ζητήματα φύλου, εθνικότητας, κάστας, ικανότητας και γλώσσας όπως αυτά εμπλέκονται σε πρακτικές που αφορούν στην πρόσβαση στη διδασκαλία και τη μάθηση εντός και εκτός της τάξης των μαθηματικών, ζητήματα αξιολόγησης και πρόσβασης στη μαθηματική γνώση, αλλά και στην εργασία, ζητήματα ετερότητας και εξουσίας στη μαθηματική εμπειρία μη-ευρωπαϊκών πολιτισμών, εναλλακτικές μορφές αναλυτικών προγραμμάτων», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Χρονάκη και κατέληξε λέγοντας: «Ένα πολύ σημαντικό σημείο είναι επίσης ο τρόπος οργάνωσης και διεξαγωγής του συνεδρίου με ιδιαίτερη έμφαση στη συζήτηση των κεντρικών ομιλιών και των επιμέρους παρουσιάσεων σε ομάδες εργασίας, στη συνεχή ανατροφοδότηση και στη σημασία συμμετοχικών πρακτικών, οι οποίες επιτρέπουν να ακούγονται οι φωνές, οι απόψεις και οι εμπειρίες των συμμετεχόντων».
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΣΕΜΕΡΓΕΛΗΣ
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου